VRIES LEVELSYSTEMS

uw camper of caravan binnen 2 minuten waterpas

VOLLEDIGE LUCHTVERING 4C

Volledig luchtvering voor de achter- én vooras, voor modellen uitgebracht door de autofabrikant ná 2006, met geheel nieuwe elektronica.

 VB-Fullair-4C

VB-Airsuspension uit het Nederlandse Varsseveld zit niet stil in de ontwikkeling en verbetering van haar luchtveersystemen.

Voor de VB-FullAir, een integrale luchtvering voor de voor- en achteras, is een nieuwe elektronische besturing ontwikkeld, de VB-ASCU-4C ( VB-Air Suspension Control Unit- 4 Corner), die het rijdniveau van de camper automatisch controleert en corrigeert. 4 Corner staat voor 4 hoeken van de auto, dus beide assen, zowel links als rechts. Dit constante controleren en corrigeren ( onafhankelijk van de beladingsgraad, in lengte- en dwarsrichting en van de hoogte van het zwaartepunt) zorgt automatisch voor veiliger voertuiggedrag en voor een gereduceerd risico voor de chauffeur, de camper en de inbouw en de lading.

VB-Fullair-rear

Bij stilstand kan de rijhoogte handmatig aangepast worden, waarbij een extreme verlaging van de achterkant van het chassis/laadvloer standaard tot de mogelijkheden van het systeem behoort.

Na jaren van onderzoek en ontwikkeling en het samenvoegen van ervaringen met de verschillende elektronische systemen is het VB-ASCU-4C systeem nu productierijp. Dit systeem is volledig compatibel met ABs, ESP en andere besturingssystemen en kan met deze systemen communiceren. Hierdoor is een volledig geïntegreerd veiligheidssysteem ontstaan.
Remote Control Camper VB-FullAir-4C

Remote controle Camper

Speciaal voor de camper is een remote controle ontwikkeld met de volgende functie’s

Autolevel (Optie)

Met deze functie kan de gebruiker zijn camper waterpas stellen, zelfs wanneer het voertuig op een oneven oppervlakte is geparkeerd. Met een simpele druk op de knop past het voertuig zichzelf snel en soepel aan en stelt zichzelf waterpas. Oneffenheden tot 130 mm kunnen verholpen worden.

Off-road

Bij “Off-road” rijden is binnen gelimiteerde snelheden ook een hoger rijdniveau mogelijk. Een maximale verhoging van de camper zorgt voor een meer bodemvrijheid op ruw terrein.

Parking

Ook het laten zakken bij het parkeren onder bijvoorbeeld een afdak, waar een hele lagere rijhoogte noodzakelijk is, behoort tot de mogelijkheden. Deze functie vergemakkelijkt ook het in en uitstappen.

Waterafvoer

De camper helt naar de zijde van de water afvoer zodat de afvalwater- en/of de toilettank volledig geleegd kunnen worden.

Garage

De vooras wordt automatisch verhoogd en de achteras tot het maximale niveau verlaagd, zodat de garage achterin eenvoudig in- en uitgeladen kan worden.

Veerpont

De achteras wordt tot het maximale niveau verhoogd, zodat de camper zonder met de achterzijde op de grond te komen een helling op kan rijden, zoals dat b.v. bij het oprijden van een veerpont het geval is.

Handmatig

Door de pijl toetsen kan de luchtvering op zowel de voor- als de achteras individueel worden bediend, voor een onafhankelijke niveauregeling.

De Hardware

De “Hardware” van de VB-FullAir luchtvering bestaat uit een bijzondere veerconstructie die met slechts twee-speciaal voor de nieuwe set ontwikkelde- luchtbalgen een super rijgedrag en rijcomfort realiseert. Samen met de chassissteunen en een Panhard stang (dwars stabilisator alleen bij standaard bladgeveerde voertuigen) is de VB-FullAir luchtvering in feite onderhoudsvrij, eenvoudig en veilig.

In plaats van de gebruikelijke 2 of 4 balg luchtvering, of een zuiver hydraulisch verlagingssysteem, is de VB-FullAir luchtvering uniek in zijn ontwerp, dat zich uitdrukt in haar eenvoud. Het aantal gebruikte onderdelen is met 30% verminderd: VB-Airsuspension heeft hiermee een nieuwe standaard gezet.

De inbouw kan daarom in enkele uren gebeuren, er zijn geen moeilijke of slecht controleerbare productiemethodes en speciaal gereedschap is tijdens de montage niet nodig. Ingegrepen als snijden,lassen of boren aan het chassis of metaaldelen zijn bij de VB -Luchtvering niet nodig, waardoor de stijfheid en de corrosiebestendigheid van het chassis en de carrosserie niet beïnvloed wordt.

Om onnodige tussentijdse bezoeken aan de werkplaats uit te sluiten, adviseert VB-Airsuspension om de VB-FullAir luchtvering minimaal 1 x in de 100.000 km uit te laten lezen bij een dealer, tevens is een visuele controle aan te raden bij elke inspectie. De meeste onderdelen van de VB Luchtvering zijn onderhoudsvrij en zijn voorzien van een garantie van 24 maanden of 150.000km .

VB-Airsuspension wil hiermee aangeven dat een licht, commercieel voertuig met een VB-FullAir luchtvering simpel de dagelijkse, zware inzet veilig en zonder problemen aankan.